Eficientizarea procedurilor de evaluare a dosarelor de finanțare depuse la AFM

Eficientizarea procedurilor de evaluare a dosarelor de finanțare depuse la AFM

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) are în portofoliu o serie de programe cu caracteristici și complexități diferite care se adresează atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice, iar volumul acestora variază de la câteva sute de solicitanți și beneficiari, la câteva zeci de mii. Pentru a eficientiza evaluarea dosarelor de finanțare depuse la AFM s-a luat decizia de a externaliza procedurile de analiză pentru dosarele depuse în cadrul mai multor programe, printre care: Casa Verde Fotovoltaice, Eficiență Energetică în Clădiri Publice, Iluminat Public și Stații de reîncărcare în localități, procedurile specifice achiziției publice fiind în curs de desfășurare.

“În urma unei analize am observat că numărul de programe a crescut în ultimii ani, deși personalul AFM alocat gestionării programelor a rămas neschimbat sau chiar s-a diminuat, apărând astfel un dezechilibru care poate determina întârzieri în soluționarea dosarelor de finanțare și în implementarea proiectelor. Aceste aspecte au determinat identificarea unei soluții urgente care să ne permită să contractăm servicii specializate de evaluare a dosarelor de finanțare, astfel încât să ne încadrăm cu analiza în calendarul de derulare a programelor de finan țare. Anul acesta ne dorim să putem lansa noi sesiuni de finanțare după aprobarea bugetului instituției și să ne asigurăm că toate programele vor avea succes, fie că vorbim de simplificarea mecanismelor de accesare prin extinderea digitaliz ării, cât și prin soluționarea rapidă a cererilor de finanțare depuse de cetățeni sau autoritățile publice. Până la momentul la care vor fi finalizate procedurile de achiziție publică de externalizare, care estimăm că vor dura câteva luni, pentru a nu afecta derularea programelor lansate, vom începe evaluarea internă a cererilor de finanțare depuse, astfel încât să putem anunța primele rezultate în cel mai scurt timp”,

a declarat Laurențiu-Adrian NECULAESCU, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.

Toate informațiile relevante, atât în ceea ce privește modificarea ghidurilor de finanțare și consultarea factorilor interesați, cât și calendarul de desfășurare a programelor, vor fi aduse la cunoștință publicului, prin publicarea lor pe site-urile Administrației Fondului pentru Mediu și Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cât și prin intermediul mass-media.

 

Biroul Comunicare
Administrația Fondului pentru Mediu